Фахівцями Центрального управління з початку 2021 року здійснено 163 фактичні перевірки суб’єктів господарювання з питань дотримання вимог законодавства у сфері ліцензування, обліку, зберігання та транспортування підакцизної продукції. Із них – 139 перевірок платників податків, які здійснюють свою діяльність на ринку реалізації пального. Про це повідомила заступник начальника Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків Анна Пужай-Череда.
За її словами, в ході проведення перевірочних заходів, здійснено інвентаризацію залишків підакцизної продукції на 163 господарських одиницях. Результат – донарахування штрафних (фінансових) санкцій на суму більше 19,7 млн гривень, з них майже 93 % загальної суми донарахувань це порушення встановлені на АЗС.
Здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічільників, рівнемірів-лічільників та резервуарів, чи без реєстрації акцизного складу забороняється. А за порушення обліку, виробництва та обігу пального або спирту етилового на акцизних складах статтею 128 1 Податкового кодексу передбачена відповідальність у вигляді штрафних санкцій.
Аналіз здійсненної контрольно-перевірочної діяльності показав, що здебільшого порушення є типовими. Найбільш поширеними порушеннями під час проведення фактичних перевірок виявились наступні:
не обладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічільників та рівнемірів-лічільників, за що великим платниками з початку поточного року донараховано майже 6,7 млн грн;
відсутність з вини платника податку реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністративного адміністрування реалізації пального та спирту етилового платником податку – розпорядником акцизного складу, торгівля пальним без ліцензії – донараховано більше 1,25 млн грн;
Під час перевірок зустрічалось чимало випадків порушення порядку ведення обліку товарних запасів на місці реалізації. Протягом 9 місяців 2021 року за такі порушення великим платникам донараховано штрафних санкцій понад 11 млн гривень, зауважила Анна Пужай-Череда.
Тож, проаналізувавши стан дотримання платниками вимог законодавства з підакцизною продукцією, можемо з впевненістю сказати, що масштаби штрафних санкцій безумовно позначається на кількості правопорушень, а розміри законодавчо встановлених штрафів за такі ексцеси є цілком виправданими. Але залишаються і недобросовісні платники: ті кого не лякають штрафи, ті хто не любить «грати» за правилами.
Безперечно, карантині заходи впливають на кількість перевірок. Але разом з цим, варто пам’ятати, що карантині виключення не поширюються, зокрема на санкції за порушення вимог законодавства в частині:
ліцензування, обліку, виробництва, зберігання, транспортування і обігу пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів;
цільового використання пального, спирту етилового платниками податків;
обладнання акцизних складів витратомірами-лічільниками та/або рівномірами-лічільниками;
здійснення суб’єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб’єктів платниками акцизного податку;
порушення нарахування, декларування та сплати акцизного податку.