Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Е-кабінет: нюанси листування з податковою

опубліковано 07 серпня 2024 о 09:36

Центральне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків інформує, що листування платників податків з контролюючими органами в електронній формі регулює п.42.4 ст.42 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, із змінами та доповненнями (надалі – Податковий кодекс).

Для подання Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет або Заяви про відмову отримувати документ через Електронний кабінет необхідно здійснити вхід до приватної частини Електронного кабінету та скориставшись режимом «Введення звітності» обрати, заповнити форму заяви (F/J 1391602 – Заява про бажання отримувати документ через Електронний кабінет або F/J 1391702 – Заява про відмову отримувати документ через Електронний кабінет), підписати та відправити заяву до контролюючого органу.

Порядок функціонування Електронного кабінету, та Форми Заяв про бажання/відмову отримувати документ через Електронний кабінет затверджені наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 №637 (зі змінами і доповненнями). Детальний відеурок на тему «Листування з ДПС за допомогою Електронного кабінету» розміщено в інформаційному просторі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/diyalnist-/onlayn-navchannya/elektronniy-kabinet/videouroki/9381.html.

Листування контролюючих органів з платниками, які подали Заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» шляхом надіслання документа в електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет.

Документ, надісланий контролюючим органом в Електронний кабінет, вважається врученим платнику податків, якщо він сформований  з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» та є доступним в Електронному кабінеті.

Датою вручення платнику податків документа є дата, зазначена у квитанції про доставку у текстовому форматі, що відправляється з Електронного кабінету автоматично та свідчить про дату та час доставки документа платнику податків/фінансовому агенту. У разі якщо доставка відбулася після 18 години, датою вручення документа платнику податків вважається наступний робочий день. Якщо доставка відбулася у вихідний чи святковий день, датою вручення документа платнику податків вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

У разі неотримання контролюючим органом квитанції про доставку документа в Електронний кабінет протягом двох робочих днів з дня його надіслання такий документ у паперовій формі на третій робочий день з дня його відправлення з Електронного кабінету надсилається за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручається платнику податків/фінансовому агенту (його представнику).

При цьому указаний строк доставки документа в Електронний кабінет не зараховується до строку надіслання документів, визначеного Податковим кодексом.