Державна податкова служба України продовжує впровадження електронного аудиту для підвищення ефективності податкових перевірок у межах Національної стратегії доходів до 2030 року. Це важливий крок до модернізації податкової системи та її відповідності міжнародним стандартам, зокрема рекомендаціям ОЕСР. Про це розповіла в.о. начальника Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків Анна Пужай-Череда.
«Електронний аудит сприятиме прозорості оподаткування, боротьбі з ухиленням від сплати податків і створенню сприятливих умов для бізнесу та інвесторів. Одним із ключових елементів є використання стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA), що допоможе гармонізувати податкову звітність із міжнародними вимогами»,- зазначила Анна Пужай-Череда.
На сьогодні прийнято зміни до законодавчих та нормативно-правових актів, якими досягнуто необхідних передумов для впровадження процедури електронного аудиту (е-аудит), а саме, визначено форму, структуру та порядок надання електронних документів SAF-T UA до контролюючих органів, розроблено методики проведення перевірок, удосконалено «Електронний кабінет» для забезпечення зручності роботи з великими обсягами даних.
Для платників податків передбачається:
- сприяння достовірності ведення бухгалтерського та податкового обліку;
- надання можливості виправлення виявлених помилок при формуванні SAF-T UA файлу (система відображає ймовірні помилки платника);
- підвищення рівня добровільного дотримання платниками податкового законодавства;
Для податкових органів запровадження «е-аудит» передбачає:
- введення автоматизації податкових ризиків та поглиблене впровадження ризико-орієнтованого підходу, що підвищить якість відбору платників до документальних перевірок та їх результатів;
- прискорення та спрощення процедури аналізу даних бухгалтерського та податкового обліку платників;
- стандартизація процесів податкових перевірок;
- зменшення впливу «людського» фактору під час процедур податкового контролю.
На сьогодні SAF-T UA в Україні впроваджується поступово – на даному етапі вимога до формування та подання стандартного аудиторського файлу розповсюджується лише на великих платників податків.
Для інформування платників податків, на вебпорталі ДПС створено банер «SAF-T UA», який містить корисну інформацію щодо впровадження електронного аудиту. Зокрема банер містить відповіді на найбільш поширені запитання платників податків щодо формування та надання стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA) з якими можна ознайомить за посиланням : https://tax.gov.ua/baneryi/saf-t-ua/rozyasnennya--pitannya-vidpovidi/
Також наразі доступна нова інформація (питання-відповіді) для банківських і фінансових установ з урахуванням специфіки їх бухгалтерського обліку з якими можна ознайомить за посиланням : https://tax.gov.ua/baneryi/saf-t-ua/rozyasnennya--pitannya-vidpovidi/874818.html