Міжнародна торгівля є важливою складовою економічного розвитку будь-якої країни. У цьому процесі дотримання норм валютного законодавства та термінів розрахунків, передбачених чинним законодавством, відіграє ключову роль. Про це зауважила заступник начальника Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків Ольга ПРОКОПЕНКО.
За її словами, дотримання норм валютного законодавства сприяє забезпеченню фінансової стабільності як на рівні окремих підприємств, так і на рівні держави в цілому. Це запобігає незаконному виведенню валютних коштів та активів з країни і знижує ризики фінансових махінацій.
Податківці пильно слідкують за дотриманням суб’єктами господарювання вимог валютного законодавства. Одним з основних джерел для нагляду є надходження від уповноважених банків повідомлень про порушення граничних строків розрахунків за операціями у сфері ЗЕД.
Так, протягом семи місяців 2025 року на відпрацюванні у Центральному управлінні перебувало 1522 повідомлення уповноважених банків по 242 суб’єктам господарювання. Контрольно-перевірочні заходи проведено по 104 суб’єктам господарювання, під час яких опрацьовано 484 повідомлення уповноважених банків та складено 84 акти та 32 довідки про результати документальних перевірок.
За результатами проведених перевірок донараховано за сім місяців поточного року 461 402,9 тис грн, до бюджету надійшло 46 366,4 тис гривень.
«Основні причини порушення валютного законодавства – це ненадання резидентом до банку повного пакета документів, подання реєстру митних декларацій у банк, який не обслуговує резидента, зарахування коштів на рахунок, не зазначений у митній декларації та неподання до банку інформації про внесення змін до митної декларації», - наголосила Ольга ПРОКОПЕНКО.
Отже, щоб уникнути зайвих перевірок і надмірного листування, ДПС рекомендуємо суб’єктам ЗЕД:
своєчасно надавати до банку повний комплект документів;
інформувати банк про будь-які зміни до митних декларацій;
забезпечувати узгодженість даних у митній декларації та платіжних документах.
Належне виконання цих рекомендацій допоможе:
- зменшити кількість перевірок;
- оптимізувати витрати часу та ресурсів;
- покращити взаємодію з банківськими установами та податковими органами.